Om tot de Purpose te komen organiseren we twee bijeenkomsten. Aan de eerste workshop ‘Purpose/Why’ gaat een gedegen analyse van Good Company vooraf. We onderzoeken welke voor de organisatie relevante issues spelen in de wereld, in de markt en de sector en welke Sustainable Development Goals die raken. Ook organiseren we een benchmark en voeren we gesprekken met directieleden en medewerkers van diverse afdelingen om te achterhalen welke ambities reeds aanwezig zijn, welke activiteiten worden ondernomen om die te bereiken en wie de informele leiders in de organisatie zijn.
Tijdens de workshop gaan we actief aan het werk om tot de purpose van het bedrijf te komen. De presentatie van onze analyse vormt de basis. Inspiratie halen we onder meer uit andere bedrijven, drijfveren van de leiders, zowel persoonlijk en in relatie tot hun bedrijf, en uit thema’s die zij in en om de organisatie ervaren. Samen maken we de ideale toekomstsituatie tastbaar.
Een voorwaarde voor succes: een externe locatie inclusief overnachting.
Uitkomst van deze workshop: een concept purpose/why.
Tijdens de tweede workshop starten we met een bedrijfsbezoek of gastspreker. Het thema van de bijeenkomst is purpose. Vervolgens blikt het MT, met deze inspiratie op zak, terug op de voorgaande workshop en stelt het de purpose/why definitief vast. We laten deze ter plaatse door een vormgever verbeelden. Vervolgens formuleren we de uitgangspunten voor de nieuwe (MVO-)strategie.