Good Company is letterlijk een goed gezelschap. Een goed gezelschap van ervaren adviseurs en experts. Enthousiasme, inlevingsvermogen, een praktische aanpak en deskundigheid vormen de gemene deler.
Good Company is letterlijk een goed gezelschap van ervaren adviseurs en experts. Naast deskundigheid, zijn enthousiasme, inlevingsvermogen en een praktische aanpak de gemene deler. Good Company professionals voelen de drive om bij te dragen aan een duurzame wereld. Dit doen we met gevoel voor humor en een vleugje eigenwijsheid. Want we streven naar een optimaal resultaat. Geen loze praatjes, geen overheadkosten en geen junioren die nog moeten leren. Good Company helpt om van ambitie tot impact te komen en spreekt het zelflerende vermogen van een organisatie aan. Want, waarom inkopen wat je zelf kunt?
Inspirerend strateeg met decennialange MVO-kennis
Gelooft dat alleen als duurzaam denken geintegreerd is in de overall strategie bedrijven succesvol kunnen zijn. Met als basis haar psychologie en een postdoctorale opleiding tot gedragsveranderaar ondersteunt ze de organisatie bij het aanpassen van processen en structuur en neemt ze medewerkers op inspirerende wijze mee om duurzaamheid onderdeel te maken van hun dagelijks werk. Haar decennialange kennis en ervaring zet ze om in praktische hedendaagse adviezen. Naast adviseur fungeert zij als toezichthouder. Hierbij zet zij haar diepgaande kennis over sustainability mede in bij het beoordelen van risico's en kansen.
Eleonoor is een analyticus die exact wil begrijpen hoe iets in elkaar zit. Of het nu gaat om bedrijfsprocessen of waarom je voor aardappelpuree het beste vastkokende aardappels kunt gebruiken.
Werkte eerder bij The Body Shop en stond in 1993 aan de wieg van Good Company, het eerste mvo-adviesbureau in Nederland.
Spreker bij de Speakers Academy.
Gedreven partner in innovatie
Gelooft dat bedrijven hun invloed moeten aanwenden voor een betere wereld vandaag, morgen en in de verre toekomst. Duurzame innovaties, in de dubbele betekenis van het woord, daar wordt zij warm van. Haar kenmerk is een praktische, resultaatgerichte aanpak waarin zij tussen neus en lippen door mensen, ideeën en processen met elkaar verbindt.
Werkte als marketing en innovatiemanager bij onder andere Heineken & Danone en zet haar kennis en ervaring nu in om groei op zowel de inhoud als de menselijke factor te faciliteren.
Gepassioneerde senior communicatieprofessional met marketingervaring
Haalt haar voldoening uit het bouwen aan een consistente corporate identity en het creëren van impactvolle en transparante communicatie die verbinding tot stand brengt. Geniet van de ambachtelijke kant van het communicatievak. In staat anderen uit te dagen hun thought leadership te ontwikkelen, zowel offline als online. Staat regelmatig voor groepen, als docent of ‘spreekstalmeester’. Thuis in de wereld van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO).
Werkte onder meer als hoofd Communicatie bij MVO Nederland en manager Corporate Communications bij Van Gansewinkel.
Issuemanager en communicatieadviseur
We leven in een wereld die fundamenteel verandert. Als organisatie moet je die veranderingen minimaal volgen, om je snel genoeg aan te kunnen passen. Maar Ezra is ervan overtuigd dat organisaties veel meer kunnen doen: juist zij hebben de slagkracht om een positieve bijdrage te leveren aan grote maatschappelijke veranderingen en het versnellen daarvan. En dat draagt weer bij aan hun zichtbaarheid, reputatie en vermogen om mensen aan zich te binden. Daar helpt ze graag bij.
In de afgelopen negentien jaar ondersteunde Ezra talloze organisaties bij hun positionering, externe communicatie en issue- en stakeholdermanagement. Ze kan goed luisteren, maakt zich snel moeilijke zaken eigen en is praktisch. Opdrachtgevers waarderen haar kritische blik en rust.
Brengt expertise in online gedragsverandering naar de werkvloer
Gelooft in de kracht van groepen individuen als belangrijke change agents. Zij vormen een start en inspiratie voor verandering naar een fijnere wereld. Het zijn mensen die organisaties maken. En met zijn kennis van psychologie en persuasive technology helpt Egon graag die mensen om positieve doelen van de organisatie te behalen.
Is oprichter van Snowballs & Flywheels, waar hij een prijswinnende leermethode 'social e-learning' mede-ontwikkelde, genaamd The Flywheel method. Deze leermethode maakt het voor grote groepen collega's leuk en makkelijk om mee te doen en denken met de strategie en te vertalen naar hun dagelijks werk en (duurzame) business.
Pragmatische creatieveling
Kan als geen ander het abstracte 'MVO' vertalen naar tastbare verwoording en verbeelding. Weet met scherpzinnige vragen snel door te dringen tot de kern en vanuit visie, missie en doelstellingen onderscheidende en vooral doeltreffende communicatie te ontwikkelen. Na een paar rondjes hardlopen in het Vondelpark zit haar hoofd vol met creatieve ideeën voor nieuwe concepten.
Werkte eerder bij communicatiebureaus als Winkelman & Van Hessen en Bex*communicatie en laat zich graag inspireren door goede gesprekken en alles wat ze om zich heen ziet.
Duurzaamheid concreet en inzichtelijk maken
Gelooft dat duurzaamheid loont, maar alleen als de top management erin gelooft en alle relevante afdelingen betrokken zijn. Haar passie is duurzaamheid concreet maken en woorden naar daden om te zetten. Dit doet ze door: een goed onderbouwde analyse van de stand van zaken, het stellen van prioriteiten in het verlengde van de strategie en vaststellen van concrete acties met positieve impact.
Meten en monitoren speelt een belangrijke rol bij het op gang houden van die acties. Haar tweede drive is dan ook duurzaamheid inzichtelijk te maken in woorden maar vooral ook in getallen. Heeft oog voor detail en houd van “ter zake komen”.
Werkte in Zweden, Nederland en Turkije als duurzaamheidsadviseur en in de laatste 20 jaar heeft een brede kennis en ervaring opgebouwd in talrijke sectoren.